WSPA

Har länge velat skänka pengar till något för att hjälpa till, men jag har inte känt till vad riktigt. Men nu har jag hittat svaret, WSPA. Det är den första reklamen jag på  rikitgt har gråtit till så på tv, att vi människor kan behandla djur på detta vis? Jag fattar det inte, dessa människor borde helt ärligt få bli slagna se sina familjemedlemar plågas och jobbas till döds för att sedan gå samma orättvisa väg till mötes, de borde själva bli dränkta i påsar. Och nej det finns inga ursäkter som: Men han måste ju ha pengar till sin familj, de visste inte osv. I helvete heller, man ser att ett djur inte mår bra och då plågar man fan inte de för pengar. Giriga jävlar. Andledningen till att jag väljer att stötta djur istället för människor är mycket lätt: djur väljer inte själva sitt liv. Och det gör självklart inte stackars barn som  föds i fel land med fel familj, MEN deras föräldrar gör ett val. Och nu förtiden finns det faktiskt väldigt mycket info även i de drabbade länderna om AIDS/svält osv. de får info om skydd samt kondomer men struntar i det i många fall för det är emot deras tro? Och trots att man vet att enda skyddet är kondom så tror man på sina medecinmän som mer eller mindre ska sätta på tjejen med AIDS för att hon ska bli frisk? Trots att man har fått höra sanningen, det kallas inget annat än idioti! Likaså vet de hur mycket svält som förrekommer så varför då skaffa massa barn när man inte kan ge föda åt hälften?

det är hela svaret på  varför jag känner mer för djur än människor, men med detta säger jag absolut inte att jag tycker det som förekommer i vissa länder är rätt. Men djuren har inget val de är försvarslösa, de kan inte ändra sin situation. Människor har ett annat sätt att påverka sitt liv, speciellt nu när det finns så mycket hjälporganisationer i världen.Så om du inte heller vet vad du vill ge pengar till så ta WSPA. Hjälp djuren.



Sen finns det ju en andledning till såklar och det äratt jag älskar djur så mycket mer än människor. Då de är pålitliga, vänliga och vill sällan inget illa om du inte gör de illa först. Så det var allt jag ville få ur mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback