tillbaka :O Dag 09 – Min tro

Såg att bloggen har stått stilla väldig väldigt väldigt länge, men come on jag har faktiskt haft annat i mitt liv också. Jag har ju bl.a jobbat klart för nu, så nu är jag mellan två jobb som man kan säga HOST! Nej men jag har haft en helt fantastisk sommar so far. Förlovat mig, jobbat med underbara kollegor/barn och snart nalkas Liseberg så ska inte klaga. Idag bär det av till Norrköping för att leta lite presenter till bröllop och dop som vi är bjudna på :)

Nej nu tänkte jag fortsätta på listan jag en gång tiden startade, så ja! Man ha lite respekt till att jag inte riktigt kommit in i skrivarmode än :O

Dag 09 – Min tro

Min tro , ja vad ska jag skriva på den. satt och fundera som en galning vad jag skulle skriva då jag igenkligen inte ens vet om jag har någon tro på gud/gudar eller liknande men så kom jag på att måste det handla om religion? Eh nej det måste det inte för fritt land= tolka som du vill och PS det är min blogg jag bestämmer. Och vad jag tror på är lite karma, som man behandlar andra blir man behandlad själv. Är man dum så biter det tillbaka i arslet på en förr eller senare.

Det andra jag tror på är förlåtelse, för alla människor begår misstag som i många fall faktiskt går att förlåta om man tänker efter. så allt är en stor cirkel är man god=godhet tillbaka, men att man även har i åtanke är att det är männskligt att fela ibland och då är det kanske mer värt att förlåta en mista människan för alltid? Det är något som jag ofta bär med ig och tänkter på i alla mina förhållanden, med pojkvännen, vännerna, familjen osv.

Min sista tro är att ett skratt alltid förlänger livet, även om jag vet att jag kan vara som en gamal surtant. En riktigt pessimist som lever för sarkasmen ibland. Så vill jag ändå släppa lös, älskar att dra skämten/kommentarerna som får andra att skratta och trivas. tycker det är en ganska häftig känsla att få göra andra människor glada, även om det bara är för stunden så känns det awsome :)

Hoppas nu att ni nu kan läsa det jag skrivit och att det inte är allt för rörigt, om det nu ens är nogon som läser min blogg. haha Nej nu ska jag plocka lite hemma innan jag ska hämta mina bruds för att åka till Ingelsta. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback