Personer vi beundrar.

Vi har pratat om detta på ett ridläger med Maria vet jag. Om förebilder man har, någon som man tycker är lite extra bra sådär. Själv har jag några förebilder som jag beundrar, inte kändisar som man kan tro. Nej en person man beundrar behver inte vara en världkändis, utan kan vara någon mycket näramare. Själv har jag tre personer som inspererar mig och som jag ser upp till. Självklart finns det fler bra männisor, men dessa tre är något alldeles speciellt.


Den första är min chef/ridinstruktör Maria, hon är en otrolig människa. Hon har följt sina drömmar och öppnat sin egna ridskola som hon länge velat. Detta är inte något hon fått gratis, men hon har klarat det. Hon har klarat en sådan sak som många skulle ha gett upp  med halvvägs. Hon är även två barns mamma, och drver företaget. Förstå vilken kraft det krävs. Det är Maria som fått mig inse att jag vill jobba med barn, i vilken form har jag inte en aning, men en sak är klar av Maria har jag lärt mig mycket om att skapa en trygghet, ge uppmuntrande och vara förstående :)

Den andra personen är min mamma, min mamma är bland de bästa människorna man kan tänka sig. Hon är en otroligt stark person med egen vilja. Jag är väldigt imponerad då jag ser bilder sen min mamma var yngre, hon har aldrig bara följt strömmen utan gjort sina egna val och stått fast vid sina åsikter. Hon har även stått ut med mig, vilket inte kan vara det lättaste. Nu när jag tänker tillbaka kan jag inte ibland förstå att jag betedde mig som jag gjorde. Mamma är också en mycket snäll och givmild människa, men även rättvisa. Hon har visat mig att man inte bara kan glassa runt och leka allan, utan man måste kämpa lite. Men jag vet iaf att om jag skulle misslyckas så finns mamma vid min sida för att hjälpa mig upp igen.

Den tredje och sista personen är en människa som jag inte pratar så mycket med, det är min "plastsyster" Johanna. Jag har faktist sett upp till henne sen min pappa träffade hennes mamma, Johanna har varit den stora systern jag aldrig hade. Hon gav mig en alldeles speciell trygghet då jag var yngre. Det är svårt att förklara med ord, men hon betyder så himla mycket för mig. Jag vet att hon har ett stort hjärta och verkligen bryr sig, hon är en sådan person som jag skulle kunna prata med vad som helst om.





/ Kram M

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack Michelle! Du betyder mycket för oss och vår ridskola!

2010-02-03 @ 12:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback