06 – Min dag

Okej, min dag.Vilken tur att det blev just denna dag jag skulle beskriva, not! Men endå började dagen med att försova mig, alltså inte jätte mycket men lagom mycket för att bli stressad. Så på med kläderna, koppla hunden och ut till bilen. När jag kommer ut så startar inte skrothögen! Blev så arg så jag trodde att jag skulle avlida. Inga pengar på mobilen så fick smsa mamma och hoppas på att hon skulle svara, och visst hade jag tur för det gjorde hon så jag fick ta deras bil.

Stressad som jag var körde jag till jobbet och inser inte förens då hur jävla kallt det är. När jag insett detta så fattar jag att alla hästar inte kommer att behöva gå ut samtidigt, eftersom det blir så kallt i stallet då. Och kallt i stallet var precis vad det var. Fy sjutton alltså, man kan aldrig ha för mycket kläder på sig insåg jag idag!

På jobbet flöt allt på och alla hästar skötte sig väldigt bra, de fattar väl att det är nära jul och att man måste vara snäll eller något antar jag. Sen åkte jag till stationen för att hämta upp min älskade som efter fem dagar äntligen var hemma.. Riktigt skönt om ni frågar mig.

Väl hemma  beslutade vi oss för att ta en varmt bad och prata om hur niklas hade haft det i tallin. Senare kom min pappa på julfika och lämmande min julklapp osv. Sen blev det till att hämta mamma efter jobbet eftersom jaghade ju hennes bil och hon var inte så pigg på att gå hem i kylan. Plus att vi ksulle kolla på min bil, självklart starta aset inte nu heller, så mamma ska komma med startkablar imorgon! Och om den inte staratar imorgon bitti så betyder det att mamma kör mig till jobbet och jag får gå till bussen på eftermiddagen! Hoppas bara att det inte är lika kallt isåfall som idag för så gråter jag en skvätt tror jag..

Och nu sitter jag här och chillar alldeles ensam ( Niklas och djuren sover i sängen) typiskt mig att välja FYRA trötta karlar! Nu ska jag snart ta en kopp kaffe och uppdatera de två sista dagarna som jag ligger efter med! Sen blir det sängen så man är pigg och fräsch imorogn.



/ Kram M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback