05 – Vad är kärlek?

Ja vad är kärlek? Kärlek är ett stort ord, ett ord fyllt med känslor. För för mig är kärlek just det, en känsla. En känsla som kan betyda olika saker i olika situationer. Jag känner tillexempel an massa kärlek till Niklas, men även till mina djur, min familj och mina vänner. Men alla dessa kärlekar är helt olika.. Kärlek för mig är något man inte kan ta riktigt på. Kärlek är något man aldrig kanbestämma över, eller styra. Men en sak man är säker att om man känner äkta kärlek för någon så vill man dem aldrig illa. Man kan ta dumma beslut för någon man känner kärlek för men det handlar i det stora hela om bara för att skydda den man håller kär.

Så kärlek för mig är en fin känsla som man bara känner för personer som gjort stora intryk i ens liv. Kärlek är något man ska vara rädd om, och vara försiktig med. För det bästa som finns är besvarad kärlek, när någon man tycker om tycker om en tillbaka. När man vetatt man skulle kunna offra mycket föra varandra och verkligen finns där. det är en helt obeskrivlig och underbara känsla!



/ Kram M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback