01 – Om mig

Vad ska man börja? Jag är just nu i skrivande stund sambo och lycklig matte till tre underbara djur. En hund med namn roger, även kallad korven. Som är en importerad hund från cypern. Han blir tre år nu i januari, och är en tax/jack russel/ retriver mix. Har även två gudomliga katter som jag prisar högt, Katten Krok och Malfons. Jag gick ut floristgymnasiet i norrköping nu i sommras och saknar min klass mer än vad det finns ord. Våran klass  var lixom det där lilla extra som man behöver ha i livet. Vi hande ne skön stämming och en jädra gemenskap! Så mina huvudskaliga intressen är djur, vänner och att parta loss lite ;)

Min uppväxt har alltid varit delad och jag har haft skilda föräldrar sedan jag vara ca ett år gammal. Pappa har jag tyvärr inte så bra  kontakt med längre då han flyttat till Nyköping och för att jag inte bott där sedan jag var femton år gammal. Självklart älskar jag min pappa trots allt som varit, just nu lever jag livet och blickar alltid framåt. Min mamma är en person som står mig mycket nära och som jag litar på till 100% hon är en av de absolut finste jag vet!

Jag har även två småsyskon som jag tycker väldigt mycket om Maxine och Alexander. En på varje sida, syster på mammas sida och bror på pappas sida. Jag är äldst på båda sidor, men har ändå kul med mina syskon då jag träffar dem. dock är det först nu man börjar kunna prata mer med dem då de år 11 repektive 8 år :)

Bor gör jag i en trea på öster i Katrineholm, i en mycket fin lägenhet måste jag säga. Jag trivs som fisken i vattnet, dock kan jag känna att lägenheten kan vara lite stor ibland då man är hemma själv, men det är ju troligen någon som löser sig med tiden ;9

Jag jobbar i ett stall just nu som stallskötare kan man säga, och jag trivs bra. Mina underbara arbetskollegor är ju inte nya för mig så jag jobbat där flera sommarar. Och måste säga att det är de underbaraste hästarna man kan tänka sig. I framtiden så tänker jag mig att kunna jobba i en blomsterbutik under ett tag för att sen öppan min alldeles egna. Har även länge haft en dröm om att bli lärare men det kanske kommer i framtiden?

Min pojkvän är Niklas, en underbar kille på många sätt. En människa som jag verkligen trivs med, han kompliterar mig någon så fruktansvärt bra. För jag är en envis jävel som aldrig ger mig,  en mycket betsämd dam. Tror kanske inte så många skulle stå ut så som han gör, vi har snart varit tillsammans i tre hela år. Vi träffades på fest genom gemensamma vänner, sedan själva ett tag innan vi den 23/2-2008 beslutade att vi var tillsammans.. Oh, härliga känsla!

Jag har en allra bästa vän som jag har umgåts med i många år och det är Sofia, henne kan jag prata med det mesta om. Dela skratt och tårar. Hon finns vid mig så som jag finns vid henne, ibland behöver vi inte ens prata med varandra. Man vet hur den andra tänker osv. Förövrigt tror jag att jag har väldigt spridda vänner då jag är rätt öppen och glad som person och tycker om att skaffa nya bekantskaper. Jag gillar att lära känna nya människor och utbyta tankar och ideér. Men farmför allt så gillar jag att prata ;)

Det var nog allt om mig tror jag ;)


/ Kram M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback