ULK :D

Hej hemma nu efter en kursen, attans vad ideérna rullar. Har kommit på massa teori som jag kan ha för de olika åldrarna, speciellt till sommaren. Nu känns det som jag verkligen får ut något av kursen, det är så kul. Något jag verkligen rekomenderar folk att gå :) Har även fått ideér om aktiviteter och "extrateori" har en tanke på att kanska ha en barn-förälder kurs för de nya eleverna där man tillsammans med mamma/pappa kan komma och lära sig sadla, tränsa och lite säkerhet osv. Hoppas detta går att genomföra tror det skulle vara en kul grej.

Även teori för barnen ett förslag för de "halvstora" att man först har lite teori i säkerhet, och går igenom lite olika strösorter till boxarna, sen ska barnen själva få en kartong där varochen gör ett eget litet stall och förklara varför de la upp det just så, antagligen kommer det bli flera bra alternativ. Sen ska de förklara lite varför de tänkte så. Och varför de valda att ha just tex: spån, torv osv.. Även en övning för de små att lära: Man relaterar till saker de vet tex: Stallet blir hästens hus, Boxen blir dess rum, Sadelkammaren blir garderob. Sen kan man lägga in säkerhet genom att säga: När du sitter på ditt rum, då vill du kanske att någon knackar först? Likaså med hästen tala om att du kommer innan du går in.

Den här helgen har vi gått igenom mycket hur man ska lära ut till de olika åldrarna, och det är verkligen bra att kunna. Så nu är jag en ideéspruta här hemma det känns riktigt kul.

Nej nu ska jag nog slänga mig i badet och ta det lite lungt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback