Status?

Jag har tänkt lite på vissa kändisar. Sådana som medverka i galor, skaffar femton fadderbarn och adopterar barn hit och dit. Jag menar gör dom det för att vara snälla eller är det för att det ska låta bra och få sin uppmärksamhet. Ibland känner jag mig verkligen skeptisk tror ärligt inte alltid att det är så bra som det låter. För ju mer en kändis syns och är trevlig ju mer tycker vi alla om den , och på så sätt kännar den pengar. Självklart är det inte så med alla kändisar som ställer upp men vissa tror jag mer det är bullshit av. Och jag menar lyssna bara på titeln: Adoptivbarn, kändisarnas nya trend. TREND? Vafan en trend att adoptera? Medans det sitter flera människor som inte kan adoptera för att dom inte har råd. Kolla bara på Angelina adopterar en drös ungar sen skaffar massa egna, jag tycker bara det känns så fel. Man kan ju inte ens hitta en bild med hala familjen samlad. Självklart deras barn kanske har det bättre nu än vad dom skulle ha haft. Fast det jag syftar på är det är fel att uttnyttja sådana saker för att få status, eller bli populärare. Någon som tänkt lika?


Kommentarer
Postat av: Hanna

håller med, tycker det är sjukt fel att det är en trend att adoptera, specillt när det sitter en massa barnlängtande folk ute i världen som kanske inte akn få barn. Och kändisar ska vara förebilder- usch!

2009-01-13 @ 15:15:09
URL: http://hasorite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback