Önskan nr 1

Efter att ha letat i vad som känns som tusen år efter ett djus som passar mig så har jag hittat det :D En ridåsna, verkligen ett bra djur i min prisklass. Alla som beskriver dom säger som en häst/hund. Det gåt nämligen hoppa och rida dressyr med som. Fast det går även att köra agility med dem, mamma har ju varit inne på det förut man jag har bara trott det fanns små åsnor, men så fel man kan ha har hittat massor som är 150cm, och en åsna med samma storlek som en häst orkar oftast mer kilo p.g.a att dom har en annan uppbyggnad av skelletten. Har också sett att dom är fantastiska körhästar. Och bra för barn med tanke på att dom integår undan när dom blir rädda utan fryser till is. NEj så ärligt talat är jag väldigt intresserad om jag bara hade någonstans att ha den.. :s Skulle säkert få ha den i stallet på sommaren då hästarna är på sommarbete längre bort och hagarna vid stallet är lediga, men hur skulle det bli på vintern? det är en sak jag måste kolla upp, för nu minsan är jag taggad. Och mamma låter faktist lite glad hon med .:) Jiiiiiiiippi

En som tävlar agility                              En som hoppar



/ kram M

Kommentarer
Postat av: Spoeket

Du har ju redan en åsna ;D Green heter han :P

2009-01-11 @ 12:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback