Sport?

Hej allihop :) jag sitter just nu  och väntar på tåget och tanken slog mig igen om rodeo och tjurfäktning så jag skulle vilja göra ett litet inlägg om detta. Är det verkligen något som är värt att kallas för sport? Nej det ända det handlar om är grovt djurplågeri. De flesta tror nog att rodeo är en häfftig sak med "vild hästar" som vill kasta av ryttaren eftersom dom inte är vana vid folk. Men där har ni fel, de blir misshandlade för att vara galna. I vissa fall bryter man även ben i kroppen på dem för att som ska ha ont och vara arga. Är detta något vi ska stödja eller göra allt för att stoppa? Jag  vill bara att alla tar en riktig funderare, skulle ni själva vilja bli slagna och sen slåss för era liv medans folk sitter och skrattar? Det är just det som dessa stackars djur får utstå just bara för att vissa idioter ser nöje i det.

Nu så ska jag skriva om något annat, kännde bara att jag ville skriva av mig lite. Idag åkte jag till skolan för att ha EN lektion, sådant är super kul. Speciellt med tanke på att jag nu vart tvungen att vänta på mitt tåg i två timmar, on när man väl måste vänta så sitter ju en kaffe aldrig fel ;D Idag ska jag träffa Sofia och kanske Zandra med. Ska se om dom är sugna på en liten promenix kanske.

Måste bara göra ett inlägg om min lillfis också, haha.
Imorse kom han och la sig med huvudet på min arm och började slå mig med tassen i ansiktet. Jag vaknar förstås och frågar katten vad tusan det handlar om, och det visar sig att mitt alrmt ringt och jag inte vaknat så han ville väl bara väcka sin mamma :) Så myser vi ett tag och efter det kommer den där blicken, ni vet "mamma-jag-är-super-hungrig-om-jag-spinner-lite-kan-jag-väl-få-mat?"- blicken. Nej jag älskar han alldeles för mycket den lilla krabaten. Skulle inte sälja honom för alla pengar i världen, han är min lilla älskling <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback