En tanke.

Idag har jag haft praktik igen mellan 9.39-18.00 och det gick superB. Jag och Bella har snittat för fulla muggar ;D haha mesta dels av dagen iallafall. Sen kom älsklingen bort till mig, det värmde <3 Jag gjorde ett hösthjärta , det blev sådär tycker jag men Elin ( min handledare) tyckte det blev bra. Imorgon ska jag till stallet, som jag har längtat. Ska få se Mirabell har saknat henne som attans. För övrigt sitter jag bara hemma och glor medans Niklas är iväg och spelar poker. Ska väl laga mat snart så han har något gott när han kommer hem, plus att vi måste bli bättre på att få med oss matlådor till jobbet/praktiken. Haha. Jo en tanke som har slagit mig är att många inte är nöjda med sig själva ofta mycket söta/smarta tjejer som mår dåligt. Jag vet själv hur det är eftersom jag en period av mitt liv levt med bulemi eftersom jag tyckt jag var tjock. Och jag vill forfarande gå ner i vikt, men nu när jag är äldre vet jag att det finns sätt som bäde är rätt och fel. Istället för att svälta sig, spy up maten eller dyklikt kan man motionera, äta nyttigt osv. Men många i en viss ålder, främst högstadie tjejer, har svårt att acceptera hur dom ser ut. Och det är mycket media som har skapat fram detta. Jag vill skriva om detta för att uppmärksamma folk om att ta en titt omkring sig, kan det vara ditt barn? din kompis? du själv? Var nöjd med dig själv, låt ingen klanka ner på dig. Klaga inte på ditt och datt, dom flesta har inte växt klart ens. Och kroppen utvecklas. Och jag kan garantera att spy upp sin mat, försöka ta livet av sig eller likande gör dig inte till en bättre människa. Ta vara på er.

/ Kram M

                   Höst hjärta gjort på praktiken
- Saknar hun <3                                                                                                    - Hösthjärta

Kommentarer
Postat av: alwins mamma

kloka tankar.

2008-10-14 @ 20:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback