Lussefika <3

Hej, idag försov jag mig mitt smarta as. Så det blev ingen skola eftersom vi skulle till brandstationen kunde jag ju inte komma senare iallfall :/ Tråkigt att vara hemma jag saknar faktist alla roliga i klassen, jag mår bra av er :) Fast roligast var imorse du hade Tina,Sandra,Lisa och Frida.T ringt! Alla för att väcka mig? haha. Sorry jag sover som en stock. Imorgon ska jag ha nationella i matte, sen ska vi planera lite inför våran klassresa:) SÅ om någon är intresserad av att köpa en dörrkrok så kan man hojta till, de kommer att kosta mellan 100-120kr. Alldeles strax ska jag få Niklas att gå ocj köpa några lussekatter hem , så ska jag fixa kaffe latte tänkte jag. Och ikväll ska mamma och jag åka och shoppa lite så jag kan baka. För det kan ju knappt lukta godare än nybakat? Annas ska jag slänga ihop lite planteringar till mammas kompis.

Idag är det fem år sen morfar hängde sig också, men jag minns dagen som igår. Jag kommr ihåg precis allt, jag svarade i telefonen på morgonen innan jag skulle till skolan, det var mormor som var helt förstörd. Jag fattade på en gång att något var fel och frågade mamma: Vad händer med mormor? Mamma svarade: Det är inte mormor det är morfar.  Då tänkte jag ite mer på det eftersom morfar åkt in för stroke tidigare så tänkte jag att han klarar sig igen. Men när jag kommer hem på eftermiddagen så var både mamma och stefan hemma, vilket var konstigt eftrsom Stefan aldrig är hemma så tidigt. Och så hade dom köpt mat på Mc´Donalds , alldeles för tidigt eftersom jag inte ens kommit hem än. Väl hemma så tar jag min hamburgare och mamma berättar då vad som hänt, att morfar är död han hade hängt sig. Jag minns att jag kasstade hamburgaren på golvet och sen föll jag ihop. Min älskade morfar var borta. Jag kunnde inte fatta det. Jag tänker på dig ofta morfar, du finns i mina tankar och jag hoppas verkligen du mår bra nu. Du led så länge och jag förstår ditt beslut. Men morfar glöm aldrig, Jag älskar dig




/ Kram M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback